Paslaugos - Gyventojų skundų/prašymų nagrinėjimas
→ Asmenų aptarnavimo Kauno visuomenės sveikatos centre tvarka
→ 1. Prašymų, skundų, pranešimų nagrinėjimo tvarka
→ 2. Nenagrinėjami prašymai, skundai, pranešimai
→ 3. Žodiniai prašymai, skundai, pranešimai
→ 4. Elektroniniu būdu pateikti prašymai, skundai, pranešimai
→ 5. Rašytiniai prašymai, skundai, pranešimai
→ 6. Atsakymų į prašymą, skundą, pranešimą parengimas ir išsiuntimas (įteikimas)
→ 7. Atsakymo į prašymą, skundą, pranešimą apskundimo tvarka
Asmenų prašymai, skundai, pranešimai Kauno visuomenės sveikatos centre nagrinėjami vadovaujantis Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007-08-22 nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779). Asmenų skundai ir pranešimai nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatytą administracinę procedūrą.
Kauno visuomenės sveikatos centre asmenų aptarnavimo „vieno langelio“ principu funkcijas atlieka Priimamasis. Atsakingi asmenys – vyriausioji specialistė Virginija Juozapaitytė ir vyresnioji specialistė Zita Budrienė (tel.: (8 37) 33 16 83, faks.: (8 37) 33 16 80, el. p. [email protected]). Asmenys aptarnaujami kiekvieną darbo dieną, darbo valandomis I – IV 8.00 – 17.00 val., V – 8.00 – 15.45 val.
Asmenų prašymų nagrinėjimo rezultatai skelbiami Kauno visuomenės sveikatos centro veiklos ataskaitose.
Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007-08-22 nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779), 13 p. ,,Institucijos vadovas turi užtikrinti, kad institucijoje asmenims prieinamoje vietoje, institucijos interneto svetainėje ar kitomis informavimo priemonėmis būtų paskelbta šių Taisyklių IV skyriuje "Asmenų prašymų nagrinėjimas ir jų aptarnavimas taikant "vieno langelio" principą" nurodyto "vieno langelio" asmenų aptarnavimo padalinio, jeigu jis įsteigtas, buvimo vieta, darbo laikas, telefonų numeriai, kita reikiama informacija arba valstybės tarnautojo, atsakingo už asmenų aptarnavimą, pareigos, vardas ir pavardė, darbo laikas, telefono numeris, kita reikiama informacija.”
1.Prašymų, skundų, pranešimų nagrinėjimo tvarka
Asmenų prašymai, skundai pranešimai nagrinėjami pagal Kauno visuomenės sveikatos centro kompetenciją, nurodytą Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo (Žin., 2002, Nr. 56-2225; 2007, Nr. 64-2455) 15 straipsnio 1 dalyje. Asmenys gali pateikti skundą, prašymą Kauno visuomenės sveikatos centrui dėl:
- asmens sveikatos priežiūros, švietimo, stacionarių globos ir slaugos įstaigų, keleivinių laivų ir keltų, keleivinių traukinių; policijos areštinių ir laisvės atėmimo vietų; privačių juridinių asmenų, valstybės įmonių, savivaldybės įmonių, viešųjų įstaigų, taip pat užsienio valstybių juridinių asmenų ar kitų organizacijų filialų, gaminančių su maistu besiliečiančius ir kosmetikos gaminius atitikties teisės aktų reikalavimams;
- kirpyklų, kosmetikos, tatuiruočių kabinetų, grožio salonų, soliariumų, baseinų, skalbyklų, pirčių, saunų, sporto klubų teikiamų paslaugų, apgyvendinimo paslaugų atitikties teisės aktų reikalavimams (paslaugų saugos ir kokybės)
- teritorijų planavimo dokumentų, sanitarinių zonų nustatymo ir statinių projektų atitikties visuomenės sveikatos saugos teisės aktų reikalavimams bei išduotoms sąlygoms
- planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai ir poveikio visuomenės sveikatai vertinimo procedūrų atitikties teisės aktų reikalavimams
- ūkinės komercinės veiklos veiksnių, galinčių turėti įtakos visuomenės sveikatai (stacionarių triukšmo šaltinių keliamas akustinis triukšmas, oro temperatūra, oro drėgmė ir oro judėjimo greitis, visą žmogaus kūną veikianti vibracija, pavojingų cheminių medžiagų koncentracija dirvožemyje, elektromagnetinės spinduliuotės intensyvumo parametrai, cheminių medžiagų (teršalų) koncentracija gyvenamosios aplinkos ore)
- objektų, kuriuose vykdoma ūkinė komercinė veikla (viešieji tualetai, vaikų vasaros poilsio stovyklos, judriojo radijo ryšio sistemų bazinės stotys, dantų protezų gamybos laboratorijos, įmonės, įstaigos ir organizacijos, kuriose įrengtos rūkymo patalpos (vietos), laidojimo paslaugas teikiantys asmenys, viešojo naudojimo kompiuterinių tinklų prieigos paslaugas teikiantys taškai)
- fizinių ir juridinių asmenų, kuriems išduotas leidimas-higienos pasas, veiklos, susijusios su leidimo-higienos paso išdavimo sąlygomis, leidimo-higienos paso išdavimo procedūrų atitikties teisės aktų reikalavimams.
Jeigu Kauno visuomenės sveikatos centras, neįgaliotas spręsti jame išdėstytų klausimų, jis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo, skundo, pranešimo gavimo institucijoje išsiunčia prašymą, skundą, pranešimą kompetentingai institucijai ir raštu praneša apie tai asmeniui, paaiškindama persiuntimo priežastis.
Asmenų prašymai, skundai, pranešimai gali būti pateikiami žodžiu (telefonu ar tiesiogiai asmeniui atvykus į instituciją), raštu (tiesiogiai asmeniui atvykus į instituciją, atsiuntus paštu ar per pasiuntinį) ir elektroniniu būdu institucijos elektroninio pašto adresu.
Asmenų prašymai, skundai, pranešimai turi būti:
1. parašyti valstybine kalba; ši nuostata netaikoma prašymams, siunčiamiems paštu;
2. parašyti įskaitomai;
3. asmens pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti.
Asmenų prašymai, skundai, pranešimai turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo institucijoje.
Jeigu prašymo, skundo, pranešimo nagrinėjimas gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo, skundo, pranešimo gavimo institucijoje, institucijos vadovas per 15 darbo dienų nuo prašymo, skundo, pranešimo gavimo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 darbo dienų. Likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki prašymo, skundo, pranešimo nagrinėjimo termino (20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos) pabaigos, institucija išsiunčia asmeniui pranešimą raštu (arba elektroniniu paštu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniu būdu), nurodydama prašymo, skundo, pranešimo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.
Skundų, prašymų, pranešimų dėl nekokybiškų kirpyklų, kosmetikos, tatuiruočių kabinetų, grožio salonų, soliariumų, baseinų, skalbyklų, pirčių, saunų, sporto klubų teikiamų paslaugų, apgyvendinimo paslaugų pateikimo ir nagrinėjimo tvarka http://www.vvspt.lt/vartotoju.php
2. Nenagrinėjami prašymai, skundai, pranešimai
Prašymai, skundai, pranešimai, kurie parašyti neįskaitomai, per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo institucijoje grąžinami asmeniui, nurodoma grąžinimo priežastis. Institucija pasilieka prašymo kopiją.
Prašymai, skundai, pranešimai, kurie yra asmens nepasirašyti, nenurodyti jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti, nenagrinėjami, jeigu institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.
Prašymai, skundai, pranešimai, pateikti elektroniniu būdu, kai negalima atpažinti elektroninio dokumento formato, atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis institucijos naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis, atpažinti prašymo turinio, nedelsiant grąžinami asmeniui elektroniniu būdu, nurodoma grąžinimo priežastis.
Prašymai, skundai, pranešimai, pateikti elektroniniu būdu, kai negalima identifikuoti elektroninį parašą ir prašymą pateikusį asmenį, nenagrinėjami, jeigu institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.
Prašymai, skundai, pranešimai, su kuriais tas pats asmuo kreipiasi į instituciją tuo pačiu klausimu, nenagrinėjami, jeigu nenurodomos naujos aplinkybės, sudarančios prašymo pagrindą, ar nepateikiami papildomi argumentai, leidžiantys abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu. Kai pakartotinis prašymas nenagrinėjamas, institucija per 5 darbo dienas nuo pakartotinio prašymo gavimo institucijoje praneša asmeniui, kodėl jo prašymas nenagrinėjamas, ir nurodo šio sprendimo apskundimo tvarką.
3. Žodiniai prašymai, skundai, pranešimai
Žodinis prašymas, skundas, pranešimas gali būti išdėstomas valstybės tarnautojui, ,,vieno langelio“ asmenų aptarnavimo padalinio, ar kito padalinio atstovui, turinčiam įgaliojimus spręsti asmenims rūpimus klausimus telefonu arba aptarnauti asmenis.
Nagrinėjami tik tokie žodiniai prašymai, skundai, pranešimai, kuriuos galima išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijos interesų. Prireikus asmeniui sudaroma galimybė išdėstyti prašymą raštu.
4. Elektroniniu būdu pateikti prašymai, skundai, pranešimai
Asmens prašymas, skundas, pranešimas pateiktas elektroniniu būdu ir pasirašytas elektroniniu parašu, prilyginamas prašymui raštu.
Elektroniniu būdu pateiktas prašymas, skundas, pranešimas turi būti pateiktas taip, kad prašymą, skundą, pranešimą gavusi institucija galėtų:
1) atpažinti elektroninio dokumento formatą;
2) atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis institucijos naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;
3) atpažinti prašymo turinį;
4) identifikuoti elektroninį parašą ir prašymą pateikusį asmenį.
5. Rašytiniai prašymai, skundai, pranešimai
Rašytiniai prašymai, skundai, pranešimai pateikti tiesiogiai, atsiųsti paštu, per pasiuntinį ar gauti ,,vieno langelio“ asmenų aptarnavimo padalinyje, registruojami atitinkamame institucijos dokumentų registre.
Priėmus prašymą, skundą, pranešimą asmens pageidavimu įteikiamas, o jeigu prašymas gautas paštu (arba elektroniniu būdu), asmens pageidavimu per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo institucijoje asmens nurodytu adresu (arba elektroninio pašto adresu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniu būdu) išsiunčiamas prašymo, skundo, pranešimo gavimo faktą patvirtinantis dokumentas – registracijos kortelė ar spaudu pažymėta prašymo kopija, išskyrus atvejus, kai prašymas patenkinamas iš karto. Registracijos kortelėje ar spaude nurodomas institucijos (ar jos padalinio), priėmusios prašymą, pavadinimas, prašymo priėmimo data ir registracijos numeris, valstybės tarnautojo, priėmusio prašymą, vardas, pavardė, pareigos, prireikus – kita reikiama informacija.
6. Atsakymų į prašymą, skundą, pranešimą parengimas ir išsiuntimas (įteikimas)
Į asmenų prašymus, skundus, pranešimus atsakoma valstybine kalba ir tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymą kitu būdu.
Atsakymai į prašymą, skundą, pranešimą parengiami atsižvelgiant į prašymo, skundo, pranešimo turinį.
7. Atsakymo į prašymą, skundą, pranešimą apskundimo tvarka
Asmuo, nesutinkantis su institucijos atsakymu į jo prašymą, skundą, pranešimą arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo, skundo, pranešimo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio ,,Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-310) nustatyta tvarka Administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka Administraciniam teismui.
Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 110-3024; 2004, Nr. 170-6238) nustatyta tvarka.